PUNK TRAIL DE FONALLOSA


Quan el diumenge a les sis del matí estic preparat amb la roba de "feina" a Canet de Fals amb els valents que s'han apuntat a fer la pirata de la punk no puc evitar tenir un somriure propi d'aquell que està orgullós de la feina ben feta. I és que ja he fet una de les coses que més em costen...desenganxar-me dels llençols!!!



Del grupet de bojos/motivats que som... uns són més pirates que els altres... En Diego, l'Enric, l'Arnau i un quart que no conec encara van molt motivats a fer la Punk. Nosaltres ens quedem amb la Mini. D'aquesta manera comprovarem que tot està ben marcat i anirem posant bé les cintes que el vent puguin haver mogut...

A les 9, amb un vent fresquet que sols fa que les ganes de començar augmentin, sortim "tots darrera la bandera que ens ha de portar la llibertat" per creuar la carretera junts i evitar problemes. Les cames no estan encara calentes que ja comencem amb la pujada insigne de la punk de Fonallosa, la Gran Picada. 

Darrera en Patillades, una bona pota per intentar seguir, posem a prova els bessons i el bombeig del cor. Encara estem frescos així que ens piquem a trams pujant pel camí més dret i esprintant a trams. 

Per un novell que és la primera vegada que la fa...pujar per allà amb la música a tot drap i amb colla de gent animant és de les experiències que es recorden. Els koala's han vingut a animar abans d'anar cap al seu avituallament i abans d'arribar a dalt ja m'he begut mitja cervesa que en Raul amablement m'ha ofert. Això sí que és una festa!

Després d'una mica de pista per recuperar bessons entrem a una zona de corriols ben bonics entre boixos. M'encanta córrer per aquí i amb en Patillades anem a un ritme que podem anar xerrant. Xerro massa i potser anem massa lents... Diu que no, que va bé. 

Al primer avituallament hi arribem sense música, sembla que tenen algun problema... Una cerveseta ràpida, molt ràpida i segueixo al moment en que la música ja desperta. Per la pista anem adelantant algun que fa la curta tot xerrant i explicant la vida. Coincideixo amb el company de viatge que fins i tot aquests curts trams de pista són ben bonics entre aquests camps i amb aquesta vista de Montserrat.



Corriol altre cop, una mica salvatge i divertit. Les escales que són per baixar, la pedra que s'ha de pujar amb aquells ferros per fer-ho més fàcil i baixada cap al segon control. Adelantem algun que baixa una mica lent buscant una mica el lloc per no molestar-nos massa... Una cerveseta i...pujada cap al Collbaix. 

Em fa una mica de mal el genoll així que envio en Patillades que segueix a bon ritme amunt i jo vaig fent...Arribant al coll el company del meu davant no sap per on pujar i, jo li ensenyo la corda i la variant...agafa velocitat i com una cabra...amunt pel dret. Aquest esforç el pago... 



A la baixada adelanto alguns dels que abans m'han passat. I així ho anem fent durant un bon rato... Jo vaig millor si no tinc gent davant al baixar... Al pujar els deixo l'espai perquè em passin...i ens anem saludant cada cop que ens intercanviem les posicions...com ha de ser!



Aquest cop, al control, ja no bec birra. Aquest cop em fa falta algun altre líquid... Queda una pujada, Moncunill. Se'm fa llarg fins arribar al corriol. I pujar es fa dur...fins que atrapo a la noia que tinc davant i, si puc xerrar em distrec i al seu ritme, que ja costa seguir, tot xerrant...vaig pujant. Al final deixo de xerrar perquè contesta poc i potser l'estic atabalant...però ja som dalt.

I aquí comença un altre tram que per mi fa que tota la cursa valgui molt la pena. El corriol que va serpentejant per la carena és realment impressionant...fins que gira a l'esquerre i baixes per aquell corriol que de seguida sé on va a parar...l'he vist aquest matí mentre fèiem la curta...sí, passem per sota la pedra...i el corriol també es ben maco però...sé el que falta... Aquest matí, pensant que seria curt, l'he volgut fer esprintant...i quasibé em surt el cor! La xinxeta... ja sento la música...vinga va...que ara sí, és la última!!



Km 18. Em veuen abans d'arribar i ja els sento cridar...estan bojos aquests romans...sí, estan bojos...aquests Koala's. El sofà, les disfresses, els ànims,... em quedaria una miqueta més...però llavors no acabo la Punk. Una birreta i segueixo avall...mig coixejant intentar atrapar a la Punkie de la Pilar que baixa ben guarnida...



L'atrapo perquè tot i que aquest matí ha fet el recorregut...s'ha perdut tot arribant. Entrem a la meta i anem directes a una de les parts importants de tota Punk; el tercer temps. I no vull dir cap a la birra i la butifarra, que també, sinó a buscar a tota aquella gent a la que vas trobant cursa darrera cursa, amics d'amics que passen a ser els teus perquè disfruten com i del mateix que tu, en coneixes de nous i vas ampliant el cercle. I això...és una de les coses que més feliç em fa al anar a curses, la gent. Aquesta bona gent.

Content estic d'haver-vos trobat als que m'heu passat, als que veniu darrera us espero, de conèixer en persona a la Rosa...la Percentil 90, retrobar en Mans que m'ha passat perseguint com una fúria el seu germà bessó, en Martox del que tan sols coneixia els seus tracks però no tenia clara a la persona,... l'Ivan, un dels organitzadors, del que no sabia des del temps que passàvem les colònies del barri plegats,... Aquests moments de germanor són els que ho fan tot especial.



I si a sobre el recorregut és interessant com aquest, està fet amb el carinyo i amor que transmeten aquells cartells, aquelles escaletes tallades amb la suor del que vol que altres disfrutin,... Jo repetiré!!



PD: Segurament no ho llegirà el que ho hauria de llegir...però a tots aquells que us vau apuntar i no heu vingut sense tenir un motiu de pes (familiar que s'està morint, cama trencada, o que esteu parint ara mateix...) sapigueu que esteu jugant amb l'esforç, la il·lusió de molts i els diners que els organitzadors han posat per vosaltres. Entre tots podem fer-ho tot...o carregar-nos la llavor de les punks!! 



Un 9'95 a l'organització...és que em feien molta gràcia les vambes que s'ha endut en Diego...jejeje


Les poques fotos que vaig fer de la Pirata Punk




Comentaris

Entrades populars