SALTAMARRADES 2014 (14'5km 600+) Entrenament

No hi ha manera...cada any em passa igual...m'apunto a alguna cursa al mateix deia i no puc anar mai a la cursa que organitzen els de Santa Maria d'Oló, els Saltamarrades, el club on pago la llicència.


No és que hi tingui molta relació amb el poble però intento deixar-m'hi caure quan organitzen alguna cosa interessant...i la veritat és que per vist que és un poble petitonet, hi posen moltes ganes en dinamitzar-lo; xerrades, sortides de caire familiar, caminades i algunes sortides/rutes que bé que valen la pena. I la seva cursa de muntanya...

Així que quan em vaig enterar que feien un “entreno” de la cursa vaig pensar que era una immillorable oportunitat que m'ensenyessin la zona, mai suficientment coneguda.


No vam ser molts, uns vuit, però tenint en compte que per la zona hi havien moltes festes...sigui com sigui, ben avinguts i amb quasi bé tots, coneguts.

Jo venia amb la idea turista, diumengera, de conèixer la zona tranquil·lament, poder xerrar i conèixer millor la gent i la toponímia,... però diguem que es va acabar assemblant més a una cursa. No hi vam perdre massa el temps i, tot el que es va perdre va ser per esperar a un servidor que parava a tirar fotos.


Del recorregut, que presenta algunes modificacions respecte l'edició de l'any passat, deixa clar que Santa Mª d'Oló no queda precisament a la plana de Vic ni a la del Bages. Com diuen ells, al mig, a 10 min (?) de les dues capitals.


Vaja,... que no és pla. Pujades curtes i dures. Baixades tècniques (menció especial la segona gran baixada amb arrels, pedres i troncs que possiblement “entronitzin” un nou Superman). Tot això enllaçat per corriols, alguns trams molt bonics, i trams de pista que no sabria dir si són per apretar o per recuperar.


Pel mig anireu creuant per indrets ben bonics per aturar-se (un altre dia, amb més calma) com el Molí d'Altimires,la Font de les Bruixes, i marges de pedra seca i diverses barraques testimonis d'èpoques més vives quan tota la zona eren vinyes.

Al final la volta acaba tornant a casa amb la vista ja esperada del campanar que es va acostant. Però, un consell... no abaixeu la guàrdia...que quan sembla que tot s'acaba encara queda una mica més!


I llavors sí...quan ja oloris la butifarra... Te l'has ben guanyada. Bon profit!! 


La cursa dels Saltamarrades es farà el dia 9 de març. Preu 12€ els federats.


Comentaris

Entrades populars