SA COSTA BRAVA (109km 1.300+)

Sembla fàcil de seguir un track en el GPS alhora que intentes anar ràpid en una cursa. Ho has provat? Jo no. L'aventura de saber si me'n puc sortir més o menys bé en una zona que no conec massa em motiva. Aquesta és la meva excusa, si en fa falta, per apuntar-me. Repte físic i de concentració en l'orientació per no errar el camí.

Doncs ale...cap a la línia de sortida. Bicis gravel de tot tipus i preu al meu costat. Algunes BTT que també ens acompanyen i la meva, el tanc; una bici molt robusta pensada per anar per tot arreu i arribar al destí.


El Tanc. Trek 920. Per anar on faci falta...i tornar!

Sortim de Palamós i ja m'adono que el ritme és alt per mi. Deu ser els pneumàtics més estrets que porten els altres, que els seus quadres són de carbono,... i que molt possiblement estan més forts. 

Bé, de moment jo estic tranquil perquè veig que el GPS marca que vaig per allà on toca així que ja poden anar tirant...


Bones pistes.

Encara no estic ni escalfat que arribem a la primera pujada. En pocs km fem un terç del desnivell de la jornada. Les cames es tensen i ja no em queden pinyons per pujar. És el primer moment del dia que prenc consciència del meu estat de forma i decideixo que cal mentalitzar-se per economitzar; no gastar més del necessari, no equivocar-se de camí per no fer un km de més, no caure i, en la mesura del possible, cuidar la bici tant com es pugui.


Perfil de Sa Costa Brava Adventure (108km 1400d+)

Veig que hi ha gent que baixa de la bici per fer la pujada. Els acompanyo i, la veritat és que vaig igual o més ràpid dels que pugen pedalant. Imagino que no durarà sempre aquesta pujada...

Una zona de pla i comença una baixada, a zones igual de dreta que la pujada, que faig amb precaució per no acabar més aviat del que voldria. Em vaig orientant bé amb el GPS i això em dóna seguretat per anar al meu ritme, independentment de si vaig sol o no. Entro a una zona més humida, pel costat d'una riera on trobo els primers bassals i torrents que hem de creuar. Tot i la meva precaució ja vaig amb els peus molls.


Camins de contes de fades?

Passo a dues dones que m'atrapen quan creuo un altre torrent. Jo em mullo els peus, elles veuen que hi ha un corriol al costat per evitar fer-ho. Tenim un ritme semblant, s'orienten bé i estan fortes (de cames i de cap). Fem un grupet que seguirà més o menys junts fins a la línia de meta.



Amb la pujada forta feta i una altra més o menys igual esperant-nos quasi bé al acabar el recorregut, la part central del recorregut és bastant plana, on cal estar pendent de no perdre's i de no mullar-se en excés amb la molta aigua que baixa de tot arreu. Creuar alguna riera que s'assembla a riu, evitar un torrent per on els que hi han passar diuen que l'aigua arriba a la cintura,...

La zona no és totalment desconeguda per mi ja que hi hem vingut a fer alguna ruta amb família i amics (Pobles medievals del Baix Empordà en bici Gravel i carretera). El recorregut serpenteja majoritàriament per pistes i algun tram de corriol bo i fàcil de la zona interior de la Costa Brava. Passem per pobles com Corçà, Madremanya, Flassà, Torroella de Montgrí, Gualta i Peratallada. 


Final de la última pujada 

Allà comença altra vegada la pujada, la última. Aquesta se'm posa millor, potser perquè no "trempa" tant, perquè ja estic escalfat o perquè ja ensumo l'arribada. Des de dalt les vistes cap al mar valen la pena. Aquí crec que tothom se sent campió, almenys del seu esforç. Ens deixem caure avall i entrem a Palamós el trio junts. Gràcies als tres ha estat una mica més fàcil. Més gent a mirar el GPS per no despistar-nos de camí, una roda a la que seguir, companyia i alguna veu a la que escoltar, ja que aquesta vegada no he tingut masses forces per poder xerrar. 



Això quedarà per la propera...

Sol es pot anar més ràpid, però en grup s'arriba més lluny! 
(Cristina Dixit)

Cris i Maria, moltes gràcies per compartir l'Aventura.

Anàlisi IBP Index



Comentaris

Entrades populars